Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar Testnevelési Tanszék (Department of Physical Education)

Üdvözöljük Látogatóinkat az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar Testnevelési Tanszékének minden munkatársa nevében!

Óvodai megfigyelési szempontsor

SZEMPONTOK AZ ÓVODAI TESTNEVELÉS FOGLALKOZÁS

 ÖNELEMZÉSÉHEZ


I. Tervezés

a. A mozgásanyag összeállításánál a kitűzött cél mi volt, milyen előzményekre

tudott építeni?

b. Meg tudta e jelentetni a komplexitást?

c. / Ha volt motivációs keret milyen ötletre építette?/

d. A tervezet elkészítésében, óvodapedagógussal milyen egyeztetéseket végzett?

e. Eszközöket készített e, milyen formában a foglalkozáshoz? /gyerekekkel,

önállóan/

II. A foglalkozás előkészítésénél, és a befejezés után, milyen feladatokat oldott

meg? /helyszín, eszközök, gyerekek, baleset elhárítás/

III. A foglalkozás levezetése során:

a. céljainak megvalósítása, a mozgásanyag kiválasztása ezt hogyan szolgálta,

b. a szervezési feladatok /gyerekek, eszközök mozgatása, hely kihasználása/,

c. foglalkoztatási forma megválasztása,

d. a gyakorlatok vezetésének módszerei /gyak. közlése, vezényszavai,

hangossága, érthetősége, a bemutatások…./, helye, időpontja,

e. értékelés, hibajavítás, segítségadás,

f. differenciálás megoldása,

g. ismétlés számok, időtartam, terhelés/pihenés aránya,

h. mozgás oktatásának sikeressége,

i. gondozási feladatok ellátása foglalkozás előtt, közben, utána,

 hogyan sikerült, esetleg mi az, amit másként kellene a jövőben megoldania?

IV. Hogyan tudott a nevelési helyzetekre reagálni, a foglalkozás közben milyen

módon sikerült a személyiségfejlesztésben is előrébb lépni? /pozitív énkép,

személyes kapcsolatok/

V. A gyerekek részére élményszerű volt e a foglalkozás?