Óvodai megfigyelési szempontsor
SZEMPONTOK AZ ÓVODAI TESTNEVELÉS FOGLALKOZÁS
ÖNELEMZÉSÉHEZ
I. Tervezés
a. A mozgásanyag összeállításánál a kitűzött cél mi volt, milyen előzményekre
tudott építeni?
b. Meg tudta e jelentetni a komplexitást?
c. / Ha volt motivációs keret milyen ötletre építette?/
d. A tervezet elkészítésében, óvodapedagógussal milyen egyeztetéseket végzett?
e. Eszközöket készített e, milyen formában a foglalkozáshoz? /gyerekekkel,
önállóan/
II. A foglalkozás előkészítésénél, és a befejezés után, milyen feladatokat oldott
meg? /helyszín, eszközök, gyerekek, baleset elhárítás/
III. A foglalkozás levezetése során:
a. céljainak megvalósítása, a mozgásanyag kiválasztása ezt hogyan szolgálta,
b. a szervezési feladatok /gyerekek, eszközök mozgatása, hely kihasználása/,
c. foglalkoztatási forma megválasztása,
d. a gyakorlatok vezetésének módszerei /gyak. közlése, vezényszavai,
hangossága, érthetősége, a bemutatások…./, helye, időpontja,
e. értékelés, hibajavítás, segítségadás,
f. differenciálás megoldása,
g. ismétlés számok, időtartam, terhelés/pihenés aránya,
h. mozgás oktatásának sikeressége,
i. gondozási feladatok ellátása foglalkozás előtt, közben, utána,
hogyan sikerült, esetleg mi az, amit másként kellene a jövőben megoldania?
IV. Hogyan tudott a nevelési helyzetekre reagálni, a foglalkozás közben milyen
módon sikerült a személyiségfejlesztésben is előrébb lépni? /pozitív énkép,
személyes kapcsolatok/
V. A gyerekek részére élményszerű volt e a foglalkozás?